10 sierpnia 2016

Chińczycy nie chcą Allegro

Chiński gigant handlu internetowego – Alibaba – nie jest zainteresowany nabyciem polskiego portalu aukcyjnego Allegro. Wynika tak z wypowiedzi rzecznika Alibaby dla dziennika China Business News. Jak podkreślił rzecznik Alibaby – spekulacje, które pojawiły się na temat przejęcia Allegro przez Alibabę były bezpodstawne. 

O potencjalnym zainteresowaniu nabyciem Allegro przez Grupę Alibaba informowała Agencja Reutera zaznaczając jednak, że inwestycja ta dla giganta z Chin może nie być wystarczająco opłacalna. Oprócz Alibaby, wśród potencjalnych zainteresowanych przejęciem polskiej platformy transakcyjnej wymienia się również e-Bay, fundusz CVC Capital Partners czy właścicieli polskich portali internetowych, takich jak WP.pl czy Onet.pl należący do szwajcarsko-niemieckiej spółki Ringer Axel Springer.

Przewidywana wartość transakcji oscyluje wokół 2-3 mld dolarów.

Polski serwis aukcyjny Allegro powstał w Poznaniu w 1999 roku z inicjatywy Grupy Allegro, należącej dziś do Mediowego koncernu Naspers z Republiki Południowej Afryki. Liczba użytkowników Allegro to ponad 14 mln osób.

 

Źródło: Forbes

Pozostałe aktualności

10 stycznia 2018

Sukcesja w przedsiębiorstwach rodzinnych jako element ryzyka kredytowego banków

Przeczytaj
8 stycznia 2018

Think M&A Grudzień 2017

Przeczytaj
11 grudnia 2017

Konsolidacja w branży, czyli szansa na wzrost lub wyjście z biznesu

Przeczytaj
5 grudnia 2017

Think M&A Listopad 2017

Przeczytaj
Wróć do listy