8 czerwca 2016

DocPlanner przejmuje Doctoralia.com

DocPlanner, globalny gracz z grupy ZnanyLekarz.pl, przejmuje hiszpański serwis Doctoralia.com. Kwota transakcji opiewała na ponad 100 mln złotych.

DocPlanner to rozwijana przez Mariusza Gralewskiego, twórcę serwisu ZnanyLekarz.pl, globalna kontynuacja sukcesu lokalnego brata bliźniaka. Platforma pozwala na kojarzenie pacjentów z lekarzami specjalistami prowadzącymi prywatną praktykę.

Decyzja o przejęciu Doctoralii to kolejny krok w kierunku światowej ekspansji startupu. Hiszpańskojęzyczny serwis jest trzecim, pod względem wielkości, graczem na globalnym rynku rejestracji pacjentów online. Przejęcie to nie tylko powiększy bazę lekarzy znajdującą się w portfelu spółki, ale także zwiększy ekspozycję startupu na kraje latynoamerykańskie, Meksyk, a w Europie także Hiszpanię. 

Transakcja została w 80% sfinalizowana za gotówkę. Środki na ten cel zostały pozyskane w kolejnej rundzie finansowania, przez międzynarodowe inwestycje. Jak dotąd DocPlanner uzyskał 134 mln zł finansowania, z czego niemal 80 mln zł w ostatniej rundzie. Liderem inwestycyjnym był w tym przypadku izraelsko-rosyjski fundusz Target Global, zarządzany m.in. przez Shmuela Chafetsa, znanego z Giza Polish Ventures. W akcjonariacie warszawskiego start-upu są również inwestorzy z Delivery Hero, konglomeratu skupiającego się na rozwoju usług zamawiania jedzenia przez internet oraz Fabrice Grinda, twórca OLX. Ten ostatni, co warte podkreślenia, lokuje swój kapitał także w Uberze, Airbnb oraz Blablacar. 

Serwis DocPlanner jest wyceniany obecnie na 400 mln złotych, przy rocznych przychodach na poziomie 50 mln. Startup Mariusza Gralskiego coraz częściej wskazywany jest jako możliwie pierwszy polski jednorożec, czyli spółka, której wartość przekroczy 1 miliard dolarów.

Na chwilę obecną jednak DocPlanner nie przekroczył jeszcze progu rentowności.

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Zapisz się do newslettera aby co miesiąc otrzymywać raport Think M&A, a raz na kwartał raport z rynku wierzytelności.

Wyrażam zgodę na przekazywanie mi przez CMT Advisory za pomocą środków komunikacji 
elektronicznej na podany adres e-mail publikacji prasowych oraz informacji marketingowych