15 grudnia 2016

Japończycy kupują browary w Europie Wschodniej

Asahi Group Holdings potwierdził, że za 7,8 mld dolarów kupi od Anheuser-Busch InBev browary w Europie wschodniej, czyniąc z tego największą transakcję w japońskiej branży piwnej. W jednym pakiecie przejęte zostaną takie marki jak Tyskie, Lech, Pilsner Urquell i Dreier. Transakcja zostanie sfinalizowana w pierwszym półroczu 2017 roku.

Sprzedaż aktywów w Europie Wschodniej jest następstwem warunków, jakie przed AB InBev postawili regulatorzy zanim ten przejmie światowy koncern SABMiller za ok. 100 mld USD. Wcześniej spółka sprzedała Asahi europejskie marki piwa Peroni, Grolsch i Meantime za 2,55 mld EUR.

Asahi, wbrew wcześniejszej strategii koncentrującej strategię zagraniczną spółki wokół krajów Azji i Oceanii, chciało przejąć browary SABMiller w pięciu państwach Europy Wschodniej aby umocnić swoją pozycję w Europie. Ruch ten budził niepokój, ponieważ Asahi generuje tylko ok. 20 proc. sprzedaży w Europie.

Decyzja Asahi nie przypadła do gustu inwestorom. W dniu ogłoszenia informacji kurs spółki spadał na giełdzie w Tokio o ponad 6 proc., najmocniej od 24 czerwca.

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Zapisz się do newslettera aby co miesiąc otrzymywać raport Think M&A, a raz na kwartał raport z rynku wierzytelności.

Wyrażam zgodę na przekazywanie mi przez CMT Advisory za pomocą środków komunikacji 
elektronicznej na podany adres e-mail publikacji prasowych oraz informacji marketingowych