18 czerwca 2014

Lux Med nabył centrum diagnostyczne od giełdowego Enel-Medu

Po pięciu dniach od ogłoszenia przejęcia Centrum Zdrowia Medycyna z Białegostoku przez Lux Med zakończyła się kolejna transakcja z udziałem tej spółki. Lux Med kupił Centrum Medyczne Diagnostyka Sp. z o.o. od giełdowej spółki Enel-Med.

Motywem sprzedaży części biznesu przez Enel-Med było uzyskanie finansowania na dalszy rozwój kluczowych dla spółki obszarów, takich jak stomatologia oraz rozpoczęcie nowych inwestycji. Alternatywną formą pozyskania kapitału na rozwój mogło być wejście inwestora strategicznego lub finansowego, z czego spółka zrezygnowała chcąc pozostać firmą rodzinną. Plany rozwojowe spółki obejmują otwarcie trzech przychodni (w Katowicach, Wrocławiu i Szczecinie) do 2015 roku, ośmiu placówek stomatologicznych oraz wejście do sektora opieki długoterminowej, przez budowę kilku domów starości. Akcjonariusze zareagowali pozytywnie na ogłoszone zmiany, a kurs akcji spółki Enel-Med wzrósł o około 5% po ogłoszeniu informacji o zawarciu umowy inwestycyjnej. Mimo, że w kolejnych dniach ceny akcji nieznacznie spadły, to nadal utrzymywały się powyżej poziomu sprzed publikacji wiadomości o sprzedaży spółki zależnej.

Dla Lux Medu zakup siedmiu punktów diagnostycznych, których łącznie będzie miał 27, spowoduje zajęcie pozycji wicelidera w obszarze diagnostyki obrazowej w Polsce. Spółka konsekwentnie realizuje strategię wzrostu zewnętrznego, zapowiadając aktywność na rynku szpitalnym oraz opieki długoterminowej.

Centrum Medyczne Diagnostyka Sp. z o.o. zostało wycenione na 59 mln zł, przy czym dług netto spółki wyniósł 6,25 mln zł, stąd w wyniku transakcji Enel-Med pozyska 52,75 mln zł. Z oświadczenia spółki wynika, iż centrum diagnostyczne generowało mniej niż 11% przychodów grupy, czyli blisko 20 mln zł. Proces transakcyjny trwał około 6 miesięcy.

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Zapisz się do newslettera aby co miesiąc otrzymywać raport Think M&A, a raz na kwartał raport z rynku wierzytelności.

Wyrażam zgodę na przekazywanie mi przez CMT Advisory za pomocą środków komunikacji 
elektronicznej na podany adres e-mail publikacji prasowych oraz informacji marketingowych

Autor

Marta Pszczółkowska

Starszy Analityk