10 listopada 2016

PKO Bank Polski przejmie Raiffeisen-Leasing Polska

2 listopada poinformowano, iż austriacki pożyczkodawca Raiffeisen Bank International AG (RBI) osiągnął z Bankiem PKO BP S.A. porozumienie w sprawie sprzedaży 100,0% akcji spółki zależnej - Raiffeisen-Leasing Polska S.A. (RLPL) na rzecz PKO Leasing S.A.

 

Cena transakcyjna została ustalona na poziomie 850,0 mln zł.

Jak wynika z komunikatu opublikowanego przez PKO BP, w ramach transakcji polski bank zagwarantował zobowiązania do płatności zaciągnięte przez PKO Leasing oraz zobowiązał się do zastąpienia finansowania udzielonego RLPL przez RBI lub podmioty z grupy RBI.

Warto dodać, iż RBI jest również w trakcie rozmów z polskim liderem ubezpieczeniowym - PZU S.A. dotyczących sprzedaży polskiego oddziału bankowego - Raiffeisen Polbank.

Przejęcie Raiffeisen-Leasing Polska ma charakter strategiczny, dzięki niemu bowiem PKO BP zwiększy swój udział w rynku leasingowym do poziomu 13,0%.

Transakcja podlega zatwierdzeniu przez polskich i ukraińskich regulatorów konkurencji.

Spółka Raiffeisen-Leasing Polska została założona w 1998 roku. W ofercie spółki znaleźć można między innymi leasing samochodów, sprzętu oraz nieruchomości. W 2014 roku RLPL wypracowała zysk netto równy 44,2 mln zł.

PKO BP S.A, założona w 1919 roku, jest z kolei największym polskim bankiem pod względem wielkości aktywów. PKO BP posiada około 1300 oddziałów i zatrudnia ponad 25 000 osób.

Raiffeisen Bank International AG jest wiodącym bankiem korporacyjnym i inwestycyjnym w Austrii, a także w Europie Centralnej i Wschodniej operując na 14 rynkach regionalnych. RBI zatrudnia około 51 000 pracowników i obsługuje 14,2 mln klientów za pośrednictwem około 2600 placówek handlowych.

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Zapisz się do newslettera aby co miesiąc otrzymywać raport Think M&A, a raz na kwartał raport z rynku wierzytelności.

Wyrażam zgodę na przekazywanie mi przez CMT Advisory za pomocą środków komunikacji 
elektronicznej na podany adres e-mail publikacji prasowych oraz informacji marketingowych

Jakub Multański