Stokrotka i Polomarket łączą siły

W poniedziałek 4 maja 2015 roku Stokrotka – spółka zależna notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych
w Warszawie Emperii Holding S.A., zawarła porozumienie w sprawie nawiązania współpracy handlowej z firmą Polomarket – największą pod względem przychodów siecią z rodzimym kapitałem w branży.

Celem porozumienia jest utworzenie nowej spółki kapitałowej pod nazwą „Polskie Supermarkety”, w której oba podmioty obejmą po 50% udziałów, same sklepy natomiast nadal będą funkcjonować pod osobnymi markami. Nowa spółka będzie odpowiedzialna za koordynację polityk zakupowych towarów handlowych obu sieci, rozwój wspólnej marki własnej oraz organizację bezpośredniego importu wybranych towarów, co w konsekwencji pozwoli na zwiększenie skali działalności i obniżenie kosztów, ponieważ produkty zamawiane przez jedną spółkę trafią na półki dwóch różnych sklepów.

Pod logo Polomarket i Stokrotka funkcjonuje obecnie 535 sklepów detalicznych o łącznych obrotach rocznych przekraczających 4,1 mld złotych netto. W kwietniu br. Stokrotka przejęła za 20,5 mln złotych od spółek Frac Handel oraz Frac Handel Detal 19 sklepów zlokalizowanych na południu Polski, w tym roku planuje otwarcie nawet 140 sklepów, z czego połowa ma działać we franczyzie. Z kolei kontrolujący spółki operacyjne prowadzące sklepy pod logo Polomarket w lutym br. uzyskali zgodę UOKiK na proces połączenia kilkunastu spółek operacyjnych w jeden podmiot kapitałowy, który nosi nazwę „G8″.

Wejście porozumienia w życie wymaga uzyskania zgody Prezesa UOKiK, o którą obie spółki wystąpią
w najbliższych dniach. Warto zauważyć, że po wyrażeniu zgody na nawiązanie współpracy powstanie grupa handlowa, podobna do już działającej GH PL Plus, którą niespełna dwa lata temu stworzył dystrybucyjny Bać-Pol wraz z siecią supermarketów Piotr i Paweł. Polomarket przystąpił do tej grupy rok temu – przedstawiciele sieci nie określili jednak czy wystąpią z niej po nawiązaniu współpracy ze Stokrotką.