CMT Advisory po kongresie sukcesorów NextG
W jaki sposób przekonać rodziców, że powinni przekazać firmę dzieciom oraz jak zbudować własny autorytet wśród rodziców – podczas Kongresu „Next Generation – Siła drugiego pokolenia” sukcesorzy z całej Polski dyskutowali o sposobach na sukces w zmiennym otoczeniu biznesu rodzinnego.
Niezależnie od wieku firmy, branży czy skali działalności młodych następców czekają podobne wyzwania. Na szczęście, dzięki swoim talentom i kompetencjom, są w stanie skutecznie konkurować na rynkach: tych polskich oraz zagranicznych, tradycyjnych oraz online.
Gospodarka zmienia się w tempie rollercoastera – o czym mówiła dr Adrianna Lewandowska w swoim wystąpieniu. Czas stał się towarem. Trendy, którym muszą sprostać przedsiębiorstwa rodzinne, cały czas się zmieniają – każde przedsiębiorstwo rodzinne na drodze do długowieczności czeka jednak proces sukcesji. Od sukcesu w przekazaniu czterech elementów (wiedzy, władzy, własności oraz wartości) zależeć będzie sukces firmy.
W trakcie dwudniowego wydarzenia odbyło się wiele prelekcji, paneli dyskusyjnych i warsztatów. Jeden z nich, poświęcony tematyce finansowych mitów firm rodzinnych został poprowadzony przez prezesa CMT Advisory, dra Piotra Stobieckiego. Zawiłe zagadnienia tematyki finansowej zostały przedstawione w uproszczonej formie; za pomocą eleganckiej gry planszowej o znamionach strategii. Do gry-ulotki CMT Advisory uczestnicy warsztatów otrzymali w komplecie drewniany pionek.
Uczestnicy kongresu Next Generation proces sukcesji już rozpoczęli – a Kongres był dla nich możliwością zdobycia wiedzy oraz porównania doświadczeń.