Akwizycja większościowego pakietu TVN

W poniedziałek 16 marca 2015 roku Grupa ITI i Grupa Canal+ poinformowały o sprzedaży większościowego udziału w TVN S.A. spółce Southbank Media Ltd, zarejestrowanej w Londynie i należącej do amerykańskiej grupy Scripps Networks Interactive.

Southbank Media Ltd. przejmie 100% udziałów w N-Vision B.V., zarejestrowanej w Amsterdamie, która bezpośrednio i pośrednio kontroluje łącznie 52,7% udziałów w TVN S.A. za kwotę 584 mln euro. Scripps Networks Interactive przejmie zobowiązania wynikające z obligacji wyemitowanych zarówno przez Polish Television Holding, jak i TVN o wartości nominalnej odpowiednio 300 i 540 milionów euro.

Według informacji medialnych finalizacja transakcji planowana jest na początek drugiej połowy roku.

Jak skomentował Bruno Valsangiacomo, Prezydent i współzałożyciel Grupy ITI: “Wraz z naszym partnerem, Grupą Canal+, uzgodniliśmy warunki sprzedaży naszego większościowego udziału w TVN. Jesteśmy dumni, że możemy przekazać spółkę w ręce Scripps Networks Interactive – firmy o 140-letniej historii, jednej z najlepiej przewidujących nowe trendy koncernów mediowych w Ameryce. Po utworzeniu TVN w 1997 roku i zapewnieniu jej pozycji najważniejszej telewizję w Polsce, najistotniejszym naszym celem było zabezpieczenie ciągłości działania, utrzymania wysokiej jakości oraz dziennikarskiej niezależności firmy. Jestem przekonany, że Scripps Networks Interactive jest idealnym partnerem dla TVN, takim, który zapewni spółce dalszy rozwój, jednocześnie ze świeżym spojrzeniem na polski rynek mediów.”

Scripps Networks Interactive jest amerykańskim koncernem specjalizującym się w produkcji atrakcyjnych treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, Internetu
i nowych platform.

TVN od kilku lat plasuje się na pierwszym miejscu w kategorii media i wydawnictwa w rankingu „Marki Polskie 2014” Rzeczpospolitej (ostatni publikowany był 28 listopada 2014 roku). W rankingu według wartości, TVN z wartością marki na poziomie 738,9 mln zł w 2014 roku zajął 15 miejsce (spadek o jedną pozycję z 2013 roku).

W ofercie TVN znajdują się takie kanał, jak: TVN, TVN24, TVN24 Biznes i Świat, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN Style, TTV, TVN7, ITVN, iTVN Extra, Mango24, NTL. W ofercie produktów online TVN posiada: tvn.pl, player.pl, veedo.pl, tvn24.pl, tvnmeteo.pl, tvnwarszawa.pl, kontakt24.pl. Do portfolio TVN należą również: Biuro Reklamy TVN media Sp. z o.o., Premium TV, Agencja TVN oraz Fundacja TVN „nie jesteś sam”.

Zamknięcie Umowy uzależnione jest od uzyskania akceptacji stosownych urzędów nadzorujących rynek.