14 października, Naspers, południowoafrykański koncern, sprzedał serwis Allegro oraz Ceneo za łączną kwotę 3,25 mld USD. Drugą stronę transakcji stanowiło konsorcjum funduszy Cinven, Permira i MID Europa Partners.

Sprzedaż serwisu Allegro aktualnie stanowi drugą pod względem wartości transakcję na rodzimym rynku kapitałowym, zaraz za zakupem Polkomtela przez Zygmunta Solorza-Żaka.

Jak twierdzą nabywcy, relatywnie wysoka cena transakcji jest wynikiem prognozowanego silnego wzrostu polskiego rynku e-commerce, a także możliwości przeniesienia handlu z offline do online, modernizacji wyglądu i wygody korzystania z platformy oraz rozwoju obszaru mobilnego. Serwis Allegro posiada około 40% udział w rynku – strategia nowych właścicieli zakłada utrzymanie takiego poziomu do momentu wyjścia, tj. w perspektywie najbliższych 5 lat, przy jednoczesnym prognozowanym podwojeniu wartości polskiego rynku e-commerce w tym czasie.

Proces sprzedaży serwisu Allegro trwał niespełna cztery miesiące. Naspers może pochwalić się osiągnięciem wysokiego zysku z transakcji – właścicielem Allegro był od 2008 roku, kiedy to nabył spółkę za 1,5 mld EUR.

Wstecz