Chiński gigant handlu internetowego – Alibaba – nie jest zainteresowany nabyciem polskiego portalu aukcyjnego Allegro. Wynika tak z wypowiedzi rzecznika Alibaby dla dziennika China Business News. Jak podkreślił rzecznik Alibaby – spekulacje, które pojawiły się na temat przejęcia Allegro przez Alibabę były bezpodstawne. 

O potencjalnym zainteresowaniu nabyciem Allegro przez Grupę Alibaba informowała Agencja Reutera zaznaczając jednak, że inwestycja ta dla giganta z Chin może nie być wystarczająco opłacalna. Oprócz Alibaby, wśród potencjalnych zainteresowanych przejęciem polskiej platformy transakcyjnej wymienia się również e-Bay, fundusz CVC Capital Partners czy właścicieli polskich portali internetowych, takich jak WP.pl czy Onet.pl należący do szwajcarsko-niemieckiej spółki Ringer Axel Springer.

Przewidywana wartość transakcji oscyluje wokół 2-3 mld dolarów.

Polski serwis aukcyjny Allegro powstał w Poznaniu w 1999 roku z inicjatywy Grupy Allegro, należącej dziś do Mediowego koncernu Naspers z Republiki Południowej Afryki. Liczba użytkowników Allegro to ponad 14 mln osób.

 

Źródło: Forbes

Wstecz