We wtorek, 1 sierpnia 2017 roku, francuski koncern motoryzacyjny PSA, który jest właścicielem takich marek jak Citroen, DS, czy Peugeot, sfinalizował przejęcie marek Opel i Vauxhall od koncernu General Motors za 1,3 miliarda euro. W wyniku transakcji powstaje drugi, po Volkswagenie, co do wielkości producent samochodów w Europie.

W wyniku przejęcia grupa PSA osiągnie 17% udział w europejskim rynku motoryzacyjnym. W ciągu stu dni nowy zarząd zamierza przedstawić plan rozwoju koncernu. Jest to bardzo ważne ponieważ zarówno Opel, jak i jego brytyjski odpowiednik – Vauxhall, od lat przynoszą straty. W ubiegłym roku General Motors Europe zanotował stratę 257 milionów euro, a straty łączne od 16 lat, osiągnęły zawrotną sumę 12,5 miliarda euro.

Koncern PSA poinformował, że dzięki efektom synergii w zakupach i kosztach rozwoju, przejęcie pozwoli zaoszczędzić 1,7 miliarda euro. Celem do roku 2020 jest marża operacyjna Opla w wysokości 2%, która ma się zwiększać do 6% w roku 2026.

Nie ma planów odnośnie połączenia marek Vauxhall i Opel, pomimo że konstrukcyjnie obie te marki produkują identyczne samochody. Prezes koncernu PSA Carlos Tavares wypowiedział się w temacie ewentualnego połączenia marek. Podkreślił, że „Opel pozostanie niemiecki, a Vauxhall brytyjski”.

To nie jedyna transakcja koncernu PSA. Poza zakupem marek samochodowych, PSA wraz z BNP Paribas, przejmie filię finansową General Motors Europe za 900 milionów euro. Transakcja oczekuje obecnie na zgodę regulatorów rynku, a jej planowana realizacja została zaplanowana na drugą połowę bieżącego roku.

Wstecz