Asahi Group Holdings potwierdził, że za 7,8 mld dolarów kupi od Anheuser-Busch InBev browary w Europie wschodniej, czyniąc z tego największą transakcję w japońskiej branży piwnej. W jednym pakiecie przejęte zostaną takie marki jak Tyskie, Lech, Pilsner Urquell i Dreier. Transakcja zostanie sfinalizowana w pierwszym półroczu 2017 roku.

Sprzedaż aktywów w Europie Wschodniej jest następstwem warunków, jakie przed AB InBev postawili regulatorzy zanim ten przejmie światowy koncern SABMiller za ok. 100 mld USD. Wcześniej spółka sprzedała Asahi europejskie marki piwa Peroni, Grolsch i Meantime za 2,55 mld EUR.

Asahi, wbrew wcześniejszej strategii koncentrującej strategię zagraniczną spółki wokół krajów Azji i Oceanii, chciało przejąć browary SABMiller w pięciu państwach Europy Wschodniej aby umocnić swoją pozycję w Europie. Ruch ten budził niepokój, ponieważ Asahi generuje tylko ok. 20 proc. sprzedaży w Europie.

Decyzja Asahi nie przypadła do gustu inwestorom. W dniu ogłoszenia informacji kurs spółki spadał na giełdzie w Tokio o ponad 6 proc., najmocniej od 24 czerwca.

Wstecz