15 listopada Próchnik S.A. ogłosił założenia nowej strategii, która zakłada rozwój sprzedaży za pośrednictwem kanałów internetowych. Przyjęta na mocy uchwały zarządu strategia będzie obowiązywać do końca 2018 roku.

Zakładana strategia ma być zrealizowana poprzez akwizycję trzech podmiotów działających w branży e-commerce z różnych segmentów rynku, które poszerzą ofertę i zasięg spółki. Podmioty, którymi interesuje się Próchnik to dystrybutorzy bielizny, akcesoriów oraz platforma zajmująca się sprzedażą wielu marek.

Początkowe wyceny planowanych przejęć to ok 6 mln. zł, które prawdopodobnie zostaną sfinansowane ze środków własnych podmiotu oraz planowanej nowej emisji 12 mln akcji. Spółka zakłada że powyższe inwestycje i rozwój własnego e-sklepu pozwoli na osiągnięcie wartości przychodów w tym kanale sprzedaży w wysokości ok. 20 mln zł w 2017 roku i 30 mln zł w 2018 roku.

Obecnie internatowa sprzedaż ubrań spółki w ciągu trzech kwartałów tego roku wyniosła 4,7 mln zł, wobec 0,95 mln zł w roku ubiegłym. Aktualnie prowadzony sklep internetowy marki odpowiada za ok 11 proc. przychodów. Warto dodać, że wzrosła również sprzedaż w sklepach stacjonarnych, chociaż w porównaniu z 2015 rokiem liczba sklepów zmalała. Mniejszy zasięg sklepów tradycyjnych od głównych konkurentów, był jedną z głównych przyczyn skupienia się na rozwoju strategii w kierunku sprzedaży za pośrednictwem Internetu. 

Wstecz