Rozwojowe plany Coccodrillo

3 października 2014 Zespół CMT Advisory Komentarze

Grupa CDRL S.A., dystrybutor odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką Coccodrillo planuje rozszerzyć swoją działalność, w takich lokalizacjach jak: rynek Rumunii, Arabii Saudyjskiej oraz w dalszej przyszłości Chin. Przedstawiona ekspansja, opierać ma się na modelu franczyzowym. Obecnie spółka poszukuje finansowania na cele rozwojowe, poprzez planowaną ofertę publiczną na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Spółka planuje pozyskać około 20 mln złotych z pierwotnej oferty publicznej. Suma ta, wraz ze środkami własnymi ma być wykorzystana na inwestycje m.in. w sieć sklepów, rozwój sklepu internetowego oraz kapitał obrotowy. CDRL nie zamierza ponownie pozyskiwać kapitału z rynku obligacji. Poprzednio wyemitowane obligacje na rynku Catalyst, mają zostać spłacone przez spółkę w październiku, w wysokości 9,6 mln złotych. Plan inwestycyjny na najbliższe lata powoduje, iż Zarząd spółki nie przewiduje wypłat dywidend przez następne dwa lata.

Według informacji jakie podaje spółka, plan rozwoju sieci sklepów w 2014 roku ma obejmować 31 lokali w Polsce, 3 salony agencyjne w Unii Europejskiej oraz 15 poza Unią. W kolejnym roku, sieć sklepów ma być poszerzona o 11 lokali w Polsce oraz o 22 w krajach Unii i poza nią.

Grupa CDRL specjalizuje się w projektowaniu, produkcji oraz dystrybucji odzieży dziecięcej pod marką Coccodrillo. Na portfolio produktów składa się obuwie, zabawki oraz akcesoria produkowane przez producentów krajowych pod markami uzupełniającymi. Obecnie, produkty sprzedawane są na rynku polskim i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Grupa jest wiodącym dystrybutorem na polskim rynku oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, a także funkcjonuje w krajach poza Unią Europejską. Dodatkowo, grupa oferuje swoje produkty poprzez sklep internetowy. W pierwszej połowie 2014 r. grupa CDRL osiągnęła 71,7 mln zł przychodów oraz 6,1 mln zł zysku netto, wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty w analogicznym okresie 2013 roku. Na koniec 2014 roku, spółka prognozuje w prospekcje przychody na poziomie 159,4 mln zł (wzrost o 7,2% rdr) oraz zysk netto w wysokości i 10,9 mln zł (wzrost o 258% rdr).