Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej producent gier mobilnych z Bydgoszczy zaprezentował nową strategię rozwoju firmy. Celem jest zwiększenie liczby gier mobilnych w portfolio oraz awans do pierwszej ligii światowych producentów.

W minionym tygodniu KNF zaakceptowała prospekt spółki, związany z jej przeprowadzką na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (od 2012 roku spółka notowana jest na New Connect), a w poniedziałek, 8 sierpnia br., deweloper pokazał inwestorom nową strategię.

Celem nadrzędnym Vivid Games S.A. jest zwiększenie liczby gier w portfolio. Na przyszły rok spółka zaplanowała aż pięć premier, natomiast w ciągu trzech najbliższych lat liczba ta ma wynieść kilkanaście. Zdaniem prezesa Vivid Games, Remigiusza Kościelnego, jest to sposób na stworzenie spójnego ekosystemu wydawniczego, który umożliwi efektywne zarabianie na wszystkich tytułach. Prezes podkreślił, że posiadanie tak dużego portfolio gier wpłynie pozytywnie na relacje polskiej firmy z jej kluczowymi parterami sprzedażowymi: Google (z platformą Google Play i Apple (z AppStore). 

Co warte podkreślenia Vivid Games nie będzie producentem wszystkich nowych gier. Spółka stawia na działalność wydawniczą poprzez markę Vivid Games Publishing. W ten sposób będzie pozyskiwała nowe tytuły od mniejszych deweloperów i wydawała pod własnym szyldem. Model biznesowy zakłada, że jako wydawca dostanie 40-60 proc. przychodów generowanych przez tytuł. Prezes spółki podkreśla, że w Vividzie poszukuje się gier o mocnym potencjale sprzedaży i wysokiej jakości. "Od momentu rozpoczęcia programu dokonaliśmy ewaluacji ponad 150 projektów i podpisaliśmy dwie umowy wydawnicze. Interesujące są dla nas zarówno gry łączących w sobie cechy kilku gatunków w nowy sposób, jak również oparte na sprawdzonych mechanikach" — informuje Remigiusz Kościelny. 

W segemncie gier mobilnych dominuje formuła free-to-play. Oznacza to, że użytkownik nie ponosi opłaty za pobranie gry, natomiast ich twórcy zarabiają na mikropłatnościach, zwiększających zazwyczaj satysfakcję z rozgrywki. Rok 2015 spółka zamknęła z wynikami 17 mln złotych przychodu i 7,6 mln zł zysku netto.

Wstecz