W dniu 12 lutego 2013 roku TP S.A. zaprezentowała wyniki za rok 2012 oraz nową strategię Grupy zakładającą sprzedaż spółek spoza głównego biznesu, w tym Wirtualnej Polski S.A., której jest 100% akcjonariuszem. Według badań Grupa Wirtualna Polska jest drugim największym portalem informacyjnym w Polsce. Portal składa się z serwisów obejmujących cztery grupy tematyczne: informacja i rozrywka (m.in. wiadomosci.wp.pl, film.wp.pl, muzyka.wp.pl oraz telewizja internetowa wp.tv), dla każdego coś dobrego (m.in. kobieta.wp.pl, facet.wp.pl, finanse.wp.pl oraz moto.wp.pl), komunikacja (m.in. spik.wp.pl, forum.wp.pl oraz bloog.wp.pl) oraz usługi (docelu.wp.pl, szukaj.wp.pl oraz słowniki.wp.pl).

W dniu 4 czerwca 2012 miała miejsce dotąd największa na polskim rynku transakcja dotycząca wiodącego internetowego portalu informacyjnego. W jej wyniku TVN S.A. sprzedało Grupę Onet.pl S.A. na rzecz niemieckiej Grupy Ringier Axel Springer za łączną kwotę 1 275 000 000 zł. W skład Grupy Onet S.A. wchodzą portale tematyczne Onet.pl (m.in. Onet.Wiadomości, Onet.Biznes, Onet.Sport, Onet.VoD oraz Onet.Gry) oraz serwisy Zumi.pl, Sympatia.pl, Plejada.pl oraz Digart.pl.

Na podstawie transakcji przeprowadzonej na Grupie Onet.pl S.A. można dokonać szacunkowej wyceny mnożnikowej przedsiębiorstwa Wirtualna Polska S.A. W tym celu na podstawie wartości transakcji oraz wyników Grupy Onet.pl S.A. za rok 2011 należy ustalić wartość wybranego mnożnika transakcyjnego. W danym przypadku posłużono się wskaźnikiem opartym na zysku operacyjnym DV/EBIT, który wynosi 27,9. Zastosowanie obliczonego mnożnika do wyceny Wirtualnej Polski S.A., przy uwzględnieniu wyników Grupy za rok 2012, wskazuje iż wartość potencjalnej transakcji może osiągnąć kwotę 600 mln zł.

W opublikowanym 5 kwietnia 2013 roku komunikacie Cyfrowy Polsat S.A. zdementował informację, jakoby przedsiębiorstwo było zainteresowane nabyciem Wirtualnej Polski S.A. Cyfrowy Polsat byłby zainteresowany akwizycją w przypadku, gdyby zaproponowana cena wynosiła około 250 mln zł. Na bazie powyższej informacji można szacować, iż cena za sprzedaż Wirtualnej Polski będzie się kształtować w przedziale 250 – 600 mln zł.

Wstecz