Branża e-commerce w 2023 roku – raport Think M&A

Celem niniejszego opracowania była analiza branży e-commerce z perspektywy aktywności transakcyjnej, potencjału do dalszego rozwoju, towarzyszących jej trendów oraz nośników wartości przedsiębiorstw funkcjonujących w jej ramach.

E-commerce, inaczej handel elektroniczny, polega na kupowaniu i sprzedawaniu towarów za pośrednictwem kanału online. Klienci z sektora handlu elektronicznego mogą dokonywać zakupów za pomocą swoich komputerów oraz innych urządzeń mobilnych. Obecnie duża część procesów związanych z handlem detalicznym przenosi się do Internetu. Sklepy online są odpowiedzią na zmieniające się nawyki konsumentów i nieodzownym elementem dalszego rozwoju i wzrostu sprzedaży.

Najbardziej popularnymi formami handlu elektronicznego są B2C (z ang. business to customer) oraz C2C (z ang. customer to customer). Z tego względu analizie poddane zostały dwie główne grupy podmiotów, tj. sklepy detaliczne z dominującą ekspozycją na kanał internetowy oraz marketplace’y, czyli platformy oferujące towary wielu sprzedawców w jednym miejscu.

Zawartość raportu Think M&A Branża e-commerce w 2023 roku:

  • Przegląd transakcji M&A w branży e-commerce w Europie
  • Przegląd transakcji M&A w branży e-commerce w Polsce
  • Kluczowe czynniki rozwoju rynku e-commerce
  • Prognozy rynku e-commerce
  • Podsumowanie – nośniki wartości spółek w branży e-commerce

 

Wyświetl raport:

Branża e-commerce w 2023 roku – Raport Think M&A

Raport Think M&A - Branża e-commerce 2023