X

Sprzedaż firmy

Wiemy, jak istotne jest przekazanie biznesu na rzecz nowego właściciela, który zagwarantuje kontynuację działalności i rozwój przedsiębiorstwa. W przypadku sprzedaży firmy zapewniamy kompleksową obsługę procesu transakcyjnego, który zmierza do wyłonienia takiego nabywcy, który będzie spełniać określone kryteria. Dążymy przy tym do maksymalizacji korzyści oraz minimalizacji ryzyka u sprzedającego.

 

Główne działania w procesie sprzedaży firmy

W procesach sprzedaży przedsiębiorstw wyróżnić można kilka głównych etapów, które wymagają szeregu przemyślanych działań.

  1. Organizacja procesu transakcyjnego
    • Przygotowanie strategii sprzedaży firmy
    • Analiza przedsiębiorstwa i sporządzenie modelu finansowego
    • Przygotowanie materiałów procesowych, w tym teaser i memorandum inwestycyjne
  2. Pozyskiwanie potencjalnych inwestorów
    • Stworzenie listy potencjalnych inwestorów
    • Wysyłka teaserów oraz zaproszeń do udziału w procesie transakcyjnym
    • Zebranie podpisanych NDA od inwestorów potwierdzających wstępne zainteresowanie kupnem. Rozesłanie do nich memorandum inwestycyjnego
    • Organizacja spotkań z zainteresowanymi inwestorami
    • Otrzymanie i analiza ofert niewiążących
    • Wybór inwestorów, którzy wezmą udział w dalszej fazie procesu oraz zaproszenie ich do badania due diligence
  3. Due diligence
    • Wybór i przygotowanie infrastruktury Virtual Data Room (VDR)
    • Due diligence prowadzone przez wybranych inwestorów
    • Spotkania kadry zarządzającej z przedstawicielami inwestorów biorącymi udział w badaniu due diligence
    • Sesja pytań i odpowiedzi
    • Ostateczne due diligence wybranych inwestorów
  4. Negocjacje i podpisanie umowy
    • Otrzymanie i analiza ofert wiążących
    • Wybór preferowanego inwestora
    • Podpisanie umowy sprzedaży, w tym: negocjacje, ustalenie szczegółowych warunków transakcji
    • Zamknięcie transakcji
    • Faza posprzedażowa

Rola doradcy transakcyjnego w procesie sprzedaży firmy – wybrane zagadnienia

Koordynacja całego procesu, w tym opieka doradcy nad wymienionymi niżej zagadnieniami, pozwala Klientom skupić się na działalności operacyjnej przedsiębiorstwa. Wciąż mogą budować wartość firmy, co bezpośrednio wpływa na jej ostateczną wycenę.

  • Ustalenie oczekiwanych kluczowych warunków transakcji
  • Analiza i weryfikacja listu intencyjnego i ocena kluczowych założeń transakcji przedstawionych przez inwestora
  • Negocjowanie listu intencyjnego
  • Organizacja due diligence
  • Spotkania i rozmowy odnośnie wniosków z due diligence
  • Mitygowanie dealbreaker’ów
  • Dbałość o najkorzystniejszą dla klienta wartość EBITDA oraz identyfikacja zdarzeń jednorazowych, które wpływają pozytywnie na EBITDA
  • Ochrona danych wrażliwych
  • Negocjowanie aspektów transakcyjnych
  • Identyfikacja niebezpiecznych oczekiwań i zapisów umownych
  • Udział w tworzeniu i negocjowaniu umowy transakcyjnej
  • Bieżące wsparcie prawników biorących udział w procesie
  • Zarządzanie projektem transakcyjnym, bieżące wsparcie i doradztwo w procesie
  • Pełne przejęcie kontaktu z inwestorem i doradcami Klienta (zalecane) i pełnienie roli lidera projektu
  • Bieżące konsultacje

Efekty i korzyści z działań podejmowanych przez doradcę transakcyjnego w procesie sprzedaży firmy

  • Wybór odpowiedniej strategii sprzedaży
  • Maksymalizacja ceny sprzedaży
  • Minimalizacja ryzyka – udział w negocjacjach i tworzeniu umowy sprzedaży
  • Więcej czasu dla Klienta na budowanie wartości firmy
  • Międzynarodowy zasięg w dostępie do inwestorów
  • Ochrona danych wrażliwych

CMT Advisory jako doradca w procesie sprzedaży firmy

1.

W ciągu dwóch ostatnich lat znaleźliśmy się w gronie najaktywniejszych doradców M&A wyróżnionych przez analityków portalu Mergermarket.

 

2.

Jesteśmy członkiem międzynarodowego stowarzyszenia doradców transakcyjnych AICA (Alliance of International Corporate Advisors).

3.

Współpracujemy z funduszami inwestycyjnymi, inwestorami prywatnymi, domami maklerskimi, audytorami, kancelariami prawnymi i podatkowymi oraz ekspertami branżowymi.

 

4.

Naszą domeną jest współpraca z firmami rodzinnymi, poprzez m.in. wspieranie inicjatyw Instytutu Biznesu Rodzinnego.

 

5.

Zapewniamy:

  • pełną poufność,
  • utytułowany zespół projektowy,
  • bliską relację z klientem.

6.

Łączymy wiedzę akademicką z wieloletnim doświadczeniem biznesowym, pracą w różnorodnych firmach i branżach.

 

Osoby odpowiedzialne za przebieg procesu sprzedaży

Interesuje Cię ta usługa? Skontaktuj się z nami!

618 533 010

Masz jakieś pytania?
Skontaktuj się

tel.: 61 855 30 10
mail: biuro@cmt-advisory.pl